Investeer in je gezondheid

SportClub Zoetermeer

Power Walking

Investeer in je gezondheid

PowerWalking – wat is dit precies?

PowerWalking is wandelen in een versneld tempo, maar wezenlijk anders dan snelwandelen. Het is een effectieve en toegankelijke manier van sporten.

Het biedt talrijke voordelen in vergelijking met hardlopen:

• Een van de belangrijkste voordelen van PowerWalking is de lagere impact op gewrichten en spieren dan bij hardlopen. Knieën, heupen en enkels worden minder belast, dus minder slijtage en veel minder risico op blessures. Er is geen risico op overmatige belasting. Dit maakt dat het jarenlang kan worden volgehouden.
  • Diverse studies hebben aangetoond dat wandelen in een versneld tempo leidt tot een hogere verbranding en dus bijdraagt aan je gewichtsbeheersing, zeker als je dat doet in samenhang met goede voeding.
  • Minder belasting voor je hart- en vaatstelstel. PowerWalking biedt vergelijkbare voordelen als hardlopen, maar met minder stress op het hart. Het verbetert de bloedsomloop, versterkt de hartspier en vergroot de longcapaciteit. Bovendien kan PowerWalking een geschikte keuze zijn voor mensen met bepaalde gezondheidsproblemen of voor degenen die op zoek zijn naar een matige training voor hart en bloedvaten.
  • PowerWalking is een zeer toegankelijke manier van wandelen. Het vereist geen speciale apparatuur en kan vrijwel overal worden gedaan. Je kunt het makkelijk toepassen tijdens dagelijkse activiteiten zoals de hond uitlaten, boodschappen doen of wandelen op natuurpaden.
    Het is geschikt voor alle leeftijden. Dus trek je wandelschoenen aan, omarm de kracht van het wandelen en word gezonder en fitter!

PowerWalking wordt het hele jaar door op woensdagavond aangeboden. In de winter lopen we in het donker. Dan is het fijn als je een lampje draagt voor de zichtbaarheid. We lopen anderhalf uur.

Wil je weten of PowerWalking iets voor je is en vind je het leuk om nieuwe mensen te leren kennen, zet dan de 1e stap voor een gratis kennismakingstraining.

Waar en wanneer zijn er trainingen en wat kost het?

Winterseizoen 2024 – 2025 – woensdag

Training 31 19:30 – 21:00 uur
Locatie Tennis- en padelvereniging Buytenwegh
Buytenparklaan 5
2717 AX Zoetermeer
Eerste training 2 oktober 2024
Laatste training 26 maart 2025
nog vast te stellen

Zomerseizoen 2024 – woensdag

Training 32 19:30 – 21:00 uur
Locatie Tennis- en padelvereniging Buytenwegh
Buytenparklaan 5
2717 AX Zoetermeer
Eerste training 3 april 2024
Laatste training 25 september 2024
€ 82,-

Wat heb je nodig?

Makkelijk zittende sportkleding, wandel- of hardloopschoenen en in de winter een lampje.