Investeer in je gezondheid

SportClub Zoetermeer

NordicFit

Investeer in je gezondheid

NordicFit – wat is dit precies?

NordicFit bij SportClub Zoetermeer, dat is lekker in de natuur met een leuke groep mensen trainen in de vorm van Nordic Walking. Dit is een wandeltechniek waarbij je, mits goed uitgevoerd, bijna alle spieren van je lichaam gebruikt. Doordat wandelen gecombineerd wordt met lenigheids- en krachtoefeningen helpt het je conditie op te bouwen of te verbeteren en stimuleert het ook nog eens de vetverbranding. Daarom noemen wij het NordicFit.

Wij beschikken over meerdere trainers, waardoor we op drie verschillende inspanningsniveaus de NordicFit trainingen kunnen aanbieden. Je kunt zelf bij iedere training weer kiezen welke uitdaging je aan wilt gaan. Ga je er helemaal voor door op hoog tempo te lopen met onderweg verschillende uitdagende oefeningen, wil je het iets minder inspannend houden of zelfs rustig aan doen? De keuze is geheel aan jou.
Jong of oud, dat maakt voor NordicFit niet uit. Iedereen kan deze sport beoefenen, want bij NordicFit staan conditieopbouw, natuurbeleving, recreatie en ontspanning centraal.
Kortom, met NordicFit komt je hele lijf in beweging en je geest tot rust.

Als je bij ons de reguliere NordicFit-trainingen wilt volgen, gaan we ervan uit dat je de Nordic Walking techniek beheerst. Als je hier nog geen ervaring mee hebt, bieden wij apart een cursus basistechniek Nordic Walking aan. Deze cursus bestaat uit 6 lessen van een uur en wordt in onderling overleg ingepland. De kosten bedragen €65,00. (Word je aansluitend lid van onze vereniging, dan hoef je het eerste jaar geen lidmaatschap te betalen.) Tijdens de cursus basistechniek kun je gebruik maken van stokken van de vereniging. Als je deel gaat nemen aan de reguliere trainingen, wordt verwacht dat je beschikt over eigen stokken.

Naast het sportieve gedeelte hechten wij ook veel waarde aan de sociale contacten. Vaak wordt er na de training onder het genot van een kop koffie nog even gezellig nagepraat.

Weet je niet zeker of NordicFit iets voor je is, je bent van harte welkom voor een gratis kennismakingstraining.

Waar en wanneer zijn er trainingen en wat kost het?

Winterseizoen 2023 – 2024 – zaterdag

Training 23 9:00 – 10:00 uur
Locatie Parkeerplaats Bowling Westerpark,
Heuvelweg 4,
2716 DZ Zoetermeer
Eerste training 30 september 2023
Laatste training 30 maart 2024
€ 70,-

Zomerseizoen 2024 – zaterdag

Training 21 09:00 – 10:00 uur
Locatie Parkeerplaats Bowling Westerpark,
Heuvelweg 4,
2716 DZ Zoetermeer
Eerste training 6 april 2024
Laatste training 28 september 2024
€ 70,-

Wat heb je nodig?

Makkelijk zittende sportkleding, wandel- of hardloopschoenen en natuurlijk nordicwalking poles. Deze poles zijn niet te vergelijken met trekking stokken. Ze bestaan voor 100% uit carbon of een combinatie van carbon en kunststof of aluminium. Ze zijn licht en sterk.